Борщівська

міська рада

ОФІЦІЙНИЙ САЙТ

 

 

 

 

 

images
Важлива частина процесу децентралізації влади, що вже стартувала є створення потужних, самостійних та самодостатніх територіальних громад. Саме відносини, що виникають у процесі добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст регулює Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», який вступив у дію 5 березня 2015 року.
Територіальна громада — жителі, об’єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об’єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр.
Об’єднання кількох територіальних громад в одну допускається за умов, що територія цих має бути нерозривною, а межі визначаються за зовнішніми межами юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися. Об’єднання територіальних громад має бути розташована в межах, однієї області, у його складі не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування; ухвалюючи рішення щодо утворення об’єднання, повинні братися до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на їх соціально-економічний розвиток. Якість та доступність публічних послуг, що надаються, не можуть бути нижчими, ніж до об’єднання.
Адміністративним центром об’єднаної територіальної громади визначається населений пункт (село, місто), який має розвинуту інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру території об’єднаної територіальної громади.
Ініціаторами добровільного об’єднання територіальних громад сіл, міста можуть бути:сільський, міський голова; не менш як третина депутатів від загального складу сільської, міської ради; члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади). Пропозиція щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити:
1) перелік територіальних громад, що об’єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів;
2) визначення адміністративного центру об’єднаної територіальної громади та її найменування.
Відповідний голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.
Після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад, голова надсилає пропозицію про таке об’єднання сільському, міському голові суміжної територіальної громади, який повторює цю ж процедуру.
У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад сільський, міський голова, який ініціював об’єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад та інформує про це обласну раду, обласну державну адміністрацію. Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об’єднується. Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об’єднання територіальних громад. Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад, які повинні містити:
1) перелік територіальних громад, що об’єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів;
2) визначення адміністративного центру об’єднаної територіальної громади та її найменування; 3) план організаційних заходів щодо добровільного об’єднання територіальних громад.
Голови рад забезпечують протягом 60 днів проведення обов’язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд рад. Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад розглядається радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.
Схвалені радами проекти рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад у п’ятиденний строк подаються обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності проекту рішення Конституції та законам України, яка протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад Конституції та законам України відповідні ради приймають рішення про добровільне об’єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об’єднання територіальних громад. У разі прийняття відповідними радами рішення про добровільне об’єднання територіальних громад, а також у разі підтримки добровільного об’єднання територіальних громад на місцевому референдумі сільський, міський голова територіальної громади, в якій ініційовано питання про добровільне об’єднання територіальних громад, звертається з поданням, обласної ради про утворення об’єднаної територіальної громади. Та в свою чергу протягом 30 днів розглядає подання про утворення об’єднаної територіальної громади та приймає відповідне рішення.
Обласна рада одночасно з прийняттям рішення про утворення об’єднаної територіальної громади призначає перші місцеві вибори депутатів сільської, міської ради об’єднаної територіальної громади та відповідно сільського, міського голови. Повноваження органів місцевого самоврядування, голови територіальних громад, що об’єдналися, припиняються з моменту набуття повноважень новообраними органами місцевого самоврядування, сільським, міським головою територіальної громади, утвореної внаслідок добровільного об’єднання.
Бюджети територіальних громад, що об’єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду.
Об’єднання територіальних громад матиме й фінансову допомогу — у вигляді субвенцій на формування інфраструктури, які визначатимуться державним бюджетом. До їх бюджетів зараховуватиметься 60% податку на доходи фізичних осіб та надходитиме базова дотація з держбюджету.